Badanie satysfakcji pracowniczej to jedno z najczęściej wykonywanychocen w korporacjach. Jest ono dostawcą obrazu o tym jak postrzegane są warunki płacowe oraz, jaka jest opinia pracowników o wdrożonej nowej organizacji ich pracy.
Badania satysfakcji pracowniczych organizowane są najczęściej zgodnie z listą: precyzyjne opisanie celu badania, określenie zestawu cech, określających cel badania, odwzorowanie cech w ankiecie badawczej, pozyskanie odpowiedzi na pytania ankiety od respondentów, opracowanie danych z ankiet i przygotowanie raportu z badań.
W zależności od potrzeb firmy wybrane obszary ewentualnie całość badania zwykle powierzane jest do wykonania wybranej organizacji doradczej, która jest w stanie wykonać wszystkie zlecone jej prace połączone z oczekiwaną oceną.
Największym problemów realizacyjnych towarzyszących organizacji i realizacji analiz satysfakcji pracowników jest formularz badania, który w zależności od potrzeb organizacji bywa w postaci papierowej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli pracownicy dostęp do sieci firmowej.
Niezależnie od rozwiązania, uzyskane w badaniu empirycznym oceny dane z formularzy wpisane są do dedykowanego narzędzia - programu komputerowego - (w najprostszym przypadku może być to przygotowany specjalnie arkusz kalkulacyjny), który wykonuje łączenia danych oraz obliczenia statystyczne. Jakość ich przeprowadzenia określa o tym jak wysoka jest wiarygodność wypracowanego w badaniu rezultatu.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz