Badanie satysfakcji pracowniczej to jedno z często przeprowadzanych badań w korporacjach. Jest ono dostawcą wiedzy zarówno o tym jak odbierane są warunki płacowe jak również, co sądzą pracownicy o nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowniczych prowadzone są zwykle zgodnie ze schematem: dokładne określenie celu badania, określenie zbioru cech, określających cel badania, przeniesienie do ankiety badawczej, pozyskanie odpowiedzi na pytania ankiety od respondentów, rachunki na otrzymanych danych empirycznych i napisanie raportu po badaniu.
Zależnie od potrzeb organizacji określone fragmenty lub całość badania zwykle przekazywane jest do przeprowadzenia zewnętrznej organizacji doradczej, mającej potencjał merytoryczny, by zrobić wszystkie zlecone jej zadania połączone z poszukiwaną oceną.
Jednym z częstszych problemów organizacyjnych związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem badań satysfakcji pracowników bywa formularz ankiety, który w zależności od potrzeb organizacji bywa w formie papierowej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli pracownicy mają możliwość skorzystania z sieci firmowej.
Pomijając wskazane rozwiązania, uzyskane w ocenie ankietowej analizy informacje z ankiet wprowadzane są do dedykowanego narzędzia - programu komputerowego - (w wielu sytuacjach jest to przygotowany specjalnie arkusz kalkulacyjny), który dokonuje łączenia danych i niezbędne rachunki. Ich precyzja określa o tym jaka jest wiarygodność określonej w analizie rezultatu.
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz