Powodem skreślenia tych paru zdań legła ocena pewnej komisji w RIF sprawdzających projekty PO IG 8.1. Pomysł e-usługi był zdyskwalifikowany w trakcie oceny merytorycznej z komentarzem, że przeczy pojęciu e-usługi w definicji PARP PO IG, gdyż do realizacji e-usługi potrzebne jest pobranie programu na tablet, a zatem nie wykluczona jest możliwość skorzystania z e-usługi na żądanie użytkownika (oczekiwane jest dodatkowe działanie).
Nie byłoby może w tym rozumowaniu nic dziwnego, gdyby nie fakt, iż na stronie domowej PARP dostępna jest dość ciekawa prezentacja wskazująca dobre praktyki w projektach PO IG 8.1. Wśród opisanych projektów jest praktycznie taki sam na płaszczyźnie IT pomysł, który wprawdzie robi zupełnie odmienną e-usługę, ale występuje duże podobieństwo w metodzie działania.
Zaraz rodzi się myśl: czy w takim razie istnieją jednolite kryteria oceny wniosków POIG, czy też może składający projekt już na starcie stanie przed koniecznością na pisanie do opracowaniaprotestu oceny projektu. Trudno mi znaleźć odpowiedź na tak postawione pytanie.
Przy okazji, zrobiłem prostą wyszukiwarkę internetową najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych związanych z POIG: http://poig81.gugluj.pl
Inne witryny: Witryna 1, Witryna 2,
Słowa kluczowe: parp po ig 8.1, ocena merytoryczna po ig 8.1, ocena projektów e-usługi, ocena merytoryczna, parp, po ig 8.1, protest oceny, kryteria oceny 8.1
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz